דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלות חניכיים ומחלות לב? יש קשר! 

מאת    [ 30/03/2015 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2244 פעמים ]

 

 

 

מחלות לב כמו טרשת עורקים המובילה לאוטם שריר הלב, היא הסיבה המרכזית לתמותה בעולם המערבי. התמונה של מישהו שאוחז בלבו ונופל היא התרחיש שכולנו ללא יוצא מן הכלל חוששים ממנו. בעידן הנוכחי יש מודעות רבה לנושא חיים בריאים, ובאופן מעניין כמעט כל דרך שאנו מכירים לשמירה על אורח חיים בריא קשורה בעקיפין או במישרין לניסיון להקטין בחייו של אדם את גורמי הסיכון ללקות במה שנקרא בלשון העם "התקף לב".

 

בין גורמי הסיכון האלה ניתן למנות תזונה עשירה בסוכר ובשומנים, עישון, שתיית אלכוהול וחיים תחת לחץ מתמיד. גורם נוסף ומפתיע התגלה בשנים האחרונות: דלקות חניכיים. מחקרים משערים שהחיידקים היוצרים את דלקות החניכיים יכולים להיות מעורבים ישירות בגרימה של מחלות לבביות.

 

המחקרים הללו מצאו באופן מובהק שאנשים עם בעיות חניכיים נמצאים בסיכון פי 2 מהאוכלוסייה הרגילה ללקות במחלת לב. עבור מי שלא מעכל את משמעות הממצא הזה, רק נציין כי הסיכון הזה הגדול פי 2 קיים גם אצל אוכלוסיית האנשים שמעשנים!

 

איך זה קורה? למה דלקת חניכיים יכולה להיות כל כך מסוכנת ללב שלנו? התשובה היא שהחיידקים מפרישים רעלנים הגורמים ליצירת כיסים בחניכיים, שם הם מתרבים והופכים מסוכנים יותר ויותר. כשהחניכים מדממים כתולדה של אותה דלקת, גדל הסיכוי שהחיידקים הללו יתפסו טרמפ על זרם הדם ויגיעו עד לעורקי הלב. בבדיקה של אזורי הטרשת בעורקים של הלב, נמצאו שם אותם החיידקים שהופיעו בחניכיים מודלקות.

עוד הסבר לקשר שבין דלקת חניכיים והתקף לב הוא שחיידקי דלקת החניכיים מעודדים הידבקות של טסיות דם לדפנות כלי הדם וכך הם עלולים להצר אותם עד למצב של  טרשת עורקים.

 

זה די מצחיק שכדי למנוע התקף לב, גורם סיכון כה משמעותי למוות, אולי כל שאנחנו צריכים לעשות הוא טיפול בחניכיים שלנו. אבל לא צריך ללכת רחוק עד להצלת חיים. הרי גם אם לא היה מדובר בעלייה בתוחלת החיים, עדיין כדאי לטפל בחניכיים, למען איכות החיים.

 

חניכיים בריאות לא כואבות, לא מדממות ואין להן ריח רע. חוץ מזה, שמירה על בריאות החניכיים וטיפול בהן מונעת בעיות בריאות נוספות הקשורות לדלקת בחניכיים כמו למשל לידה מוקדמת.

 

אחת הדרכים היעילות לטפל בדלקת חניכיים היא דקפינול ג'ל, תרופה לטיפול ומניעה של דימומים בחניכיים, ולשמירה על היגיינה גבוהה בחלל הפה. מדובר בתרופה בינלאומית הנמצאת בשימוש אצל רופאי השיניים ויעילותה גבוהה. ואם מסתבר שהיא עשויה להקטין את הסיכוי למחלות לב, הרי אפשר להמליץ בפה מלא: שמור על החניכיים שלך עם דקפינול ג'ל והן ישמרו עליך.   

 

 

 

 

דקפינול ג'ל -  מבית קיוומא בע"מ, החברה נוסדה בשנת 1998.


מטרת החברה -  ייבוא תרופות ותכשירים רפואיים ייחודיים ואיכותיים.


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב